| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
HansA. Platina

|
Geplaatst: Zo Feb 28, 2010 2:57 pm Onderwerp: |
|
|
marloes was het maar zo, maar ik heb mijn oude auto ingeruild voor een nieuwe, en zal daarom niet onnodig ver weg willen, in de loop van de komende week zal ik de andere gaan ophalen, en dan maakt het allemaal niet meer zo uit.
eigelijk is die oude auto dus niet meer van mijzelf, tja dan wil je ook niet onnodig risico gaan lopen kost dan weer extra.
trouwens komt het nu met bakken uit de hemel, en dat is ook niet fijn om met je camera er op uit te gaan, en windkracht 7 a 8 aan de kust is niet zo goed voor me lens, met water er bij zal dit helemaal een drama worden, dus ik hou het allemaal ff voor gezien.
heb trouwens maar besloten om een berg te gaan scheppen want die kuil spoeld steeds dicht door het water.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Joh@n Fan
|
|
| Naar boven |
|
 |
malle pietje Zilver

Geregistreerd op: 19-10-2008 Berichten: 285 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
|
| Naar boven |
|
 |
zwots Goud

|
|
| Naar boven |
|
 |
Marloes29 Goud

|
Geplaatst: Vr Mrt 05, 2010 3:15 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kom tijd tekort.. Hoop dit weekend op de valreep de foto's nog te kunnen schieten...maar nu valt hier de regen met bakken uit de hemel.. _________________ Olympus E-620
14-42mm, 40-150mm en 70-300mm lens, monopod |
|
| Naar boven |
|
 |
Eelco Site Admin

|
|
| Naar boven |
|
 |
Marloes29 Goud

|
Geplaatst: Vr Mrt 05, 2010 6:14 pm Onderwerp: |
|
|
Eelco, Maandag zit ik de hele dag in Zwolle in het revalidatiecentrum. Ik hoop dat het dit weekend wat opklaard met het weer en dan zal ik proberen op de valreep mijn foto's in te sturen. Het voelt wel een beetje back to middelbare schooltijd, waar ik mijn huiswerkopdrachten ook altijd lastminute inleverde Mocht het me niet lukken met de tijd, ga ik in ieder geval de opdracht nog wel voor mijzelf doen, het is erg leerzaam en ook een leuke opdracht en als je de techniek beheerst kan het over vele onderwerpen mooie foto's opleveren  _________________ Olympus E-620
|
| Naar boven |
|
 |
HansA. Platina

|
Geplaatst: Vr Mrt 05, 2010 10:11 pm Onderwerp: |
|
|
| nou ik heb ook nog niks, en zal het dus ook ergens op zondag moeten doen. maandag ook weer geen tijd. |
|
| Naar boven |
|
 |
Marloes29 Goud

|
Geplaatst: Za Mrt 06, 2010 2:44 pm Onderwerp: |
|
|
En daar ben ik!!!
Vanmiddag erop uit geweest, bitterkoud trouwens...dus heb er geen uren gestaan..
Wist trouwens niet dat ik zoveel vrienden had met al die toeterende auto's
Deze foto is een verkleining van het origineel. Om het origineel te zien, klik op de foto.
EXIF:
F/22
1/80sec
ISO 200
Belichtingscorrectie -0.3
Het viel me nog niet mee trouwens om op de S-stand goede belichting te krijgen...Mocht je daarvoor een tip hebben Eelco dan is die van harte welkom. _________________ Olympus E-620
|
| Naar boven |
|
 |
digipieter Fan
|
Geplaatst: Za Mrt 06, 2010 9:26 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Marloes,
Mooie bewegingsfoto! Toppie!
Groetjes van Pieter |
|
| Naar boven |
|
 |
amy Zilver

|
|
| Naar boven |
|
 |
Eelco Site Admin

|
Geplaatst: Ma Mrt 08, 2010 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de inzendingen!
Johan,
Ik kan niet anders zeggen dan dat de foto erg mooi is. Het onderwerp is scherp en bij de achtergrond is de achtergrond in beweging zoals bij de opdracht de bedoeling was. Het enige min puntje is dat je geen foto van een auto is, al heb ik daar geen problemen mee .
Malle Pietje,
Wat mij betreft is nummer 1 zeker gelukt.
De vrachtwagen is mooi scherp al had de foto denk ik meer kracht gehad wanneer achtergrond nog meer beweging had. Wel denk ik dat de foto ietsjes scheef lijkt, al weet ik het niet 100% zeker.
Bij foto 2
Vind ik dat het onderwerp(de auto) wel wat duidelijker in beeld gebracht had mogen worden. Door de vele bomen is er veel te zien en daardoor is de foto wat druk. Verder heb je het wat mij betreft goed uitgevoerd.
Zwots,
Foto 1 vind ik zeker geslaagd. Weinig aan toe te voegen.
Foto 2 is scherp en is ook wat mij betreft ook goed uitgevoerd.
Marloes,
Mooi dat het toch gelukt is mee te doen.
Wat ik zie is dat je f22 hebt gebruikt, dit is de kleinste diafragma. Omdat het waarschijnlijk erg licht was kan het zo zijn dat diafragma f22 niet voldoende was en zo overbelichte.
Wat je in dit geval beter had kunnen doen is de iso waarde op 100 te zetten. Zo had je toch nog een wat langere sluitertijd kunnen kiezen.
Ook was in deze situatie misschien een ND filter handig geweest. Dan hoef je niet zulke hoge diafragma te kiezen.
Betreffende de foto had deze iets scherper gemogen. Ik denk dat dit vooral komt door de f22. Omdat bij f22 de scherpte afneemt is het aan te raden niet boven de f16 te gaan.
De scherpte buiten beschouwing gelaten goed uitgevoerd.
Amy,
Leuk dat je meedoet als jongste deelneemster .
De balk is inderdaad wat storend.
In de foto is zeker beweging zichtbaar bij de auto's al hadden de auto's denk ik nog wel wat meer beweging had kunnen gebruiken.
Al ben ik niet zo te spreken over de compositie. De foto oogt wat scheef. Ik denk dat vooral door de grote vrachtwagen het overzicht wat ontbreekt en de foto wat druk is.
Wat er ontbreekt is de exif. Deze kon ik niet terug vinden in de foto.
Al bij al niet slecht voor de eerste keer. _________________ Groeten,
Eelco
Deze foto is een verkleining van het origineel. Om het origineel te zien, klik op de foto.
|
|
| Naar boven |
|
 |
malle pietje Zilver

Geregistreerd op: 19-10-2008 Berichten: 285 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Geplaatst: Di Mrt 09, 2010 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
Eelco bedankt voor de feetback _________________ Sony Alpha 200 Tamron 17-50, Minolta 75-300 Alles is gejat heb niets meer |
|
| Naar boven |
|
 |
zwots Goud

|
|
| Naar boven |
|
 |
Eelco Site Admin

|